Verander de fictieve vermogensrendementsheffing in een eerlijke heffing

De fictieve vermogensrendementsheffing is een van de meest oneerlijke belastingen in Nederland. Geen mens haalt sinds jaar en dag een rendement van 4% op zijn vermogen, de overheid belast het wel dusdanig. Verander dit in rente staatlening-inflatie, dan is het eerlijk!

PETITIE

Ik ben een individu die deze oneerlijke heffing, regelrechte diefstal van de overheid, beu is!

Belasting heffen op vermogen is een keuze, en niet per definitie verkeerd. Een fictief rendement heffen dat al jaren niet haalbaar is in de praktijk, en daarmee de eerlijke en spaarzame burger extra belasten, is diefstal. Pas deze regeling aan aan de werkelijkheid. Geef teveel geinde belasting over 2008 tot heden terug. Ik streef naar een eerlijk en transparant beleid, geen diefstal door de overheid!

Verander de heffing in: het rendement op een Nederlandse staatslening (is realistisch haalbaar rendement op vermogen)-inflatie. Indien dit een negatief rendement is, dient de staat uiteraard ook uit te keren, eerlijk is eerlijk!

onderteken de petitie Verander de fictieve vermogensrendementsheffing in een eerlijke heffing.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • 5 maanden geleden anoniem
  • 10 maanden geleden anoniem