Veilig verkeer rondom de Cypressenhof

Tijdens het halen en brengen van de kinderen worden in het smalle deel van de Rentmeesterlaan, ter hoogte van de Cypressenhof, aan beide zijden auto's geparkeerd. Hierdoor onstaan er onoverzichtelijke en gevaarlijke verkeerssituaties voor overstekende kinderen en kinderen die op de fiets naar school komen. Wij vragen de gemeente Middelburg te zorgen voor een parkeerverbod aan de schoolzijde van de Rentmeesterlaan, zodat onze kinderen veilig naar school kunnen.

De ouders en verzorgers van de schoolgaande kinderen, het schoolbestuur, de leerkrachten en de kinderen van de Cypressenhof.

constateren dat:

In het smalle deel van de Rentmeesterlaan, ter hoogte van de Cypressenhof, is de verkeerssituatie tijdens het halen en brengen van de kinderen onoverzichtelijk en gevaarlijk. Doordat er aan beide zijden van de straat auto's geparkeerd worden, is de situatie voor met name kinderen die lopend of met de fiets naar school komen onveilig. De doorgang wordt voor alle weggebruikers te smal, wat een goede doorstroom belemmert. Portieren van op de straat geparkeerde auto's gaan onverwacht open en menig chauffeur houdt bij het inparkeren en wegrijden geen rekening met de jonge verkeersdeelnemers. Bijna - ongelukken doen zich regelmatig voor.

Daarom willen we dat er een parkeerverbod wordt ingesteld in het smalle deel van de Rentmeesterlaan aan de schoolzijde van de Cypressenhof. Op die manier blijft de rijbaan breed genoeg voor een veilige weg naar school en kunnen echte ongelukken voorkomen worden.

We willen een parkeerverbod in het smalle deel van de Rentmeesterlaan, ter hoogte van de Cypressenhof, aan de schoolzijde.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Middelburg
08-06-2016
Ingetrokken
Ouders en verzorgers van leerlingen van de Cypressenhof, het schoolbestuur, de leerkrachten en kinderen van de Cypressenhof