Tegen hondenbelasting in Nederland

Omdat de meerderheid van de hondenbezitters in NL de rommel van hun hond opruimt. De gemeentes eisen hondenbelasting omdat zij dit ''moeten'' opruimen. Ik zie nooit mensen van de gemeente hondenpoep opruimen. Een ferme boete is beter op zijn plaats, wanneer de poep niet opgeruimd wordt.

hondenbezitters en symphatisanten

constateren dat:

dat sommige gemeentes zich verschuilen achter de hondenbelasting als extra inkomsten. De meerderheid van de hondenbezitters in NL ruimen achter hun hond op. Zakjes en schepjes zijn verplicht. Zij zeggen dat de hondenbelasting voor het opruimen van de uitwerpselen nodig is. Er is nog nooit iemand van de gemeente aan het werk gezien als poepruimer. Bij sommige gemeentes valt dit onder de algemene belasting. Een boete zou meer gepast zijn.

dan ook om de hondenbelasting af te schaffen. Laat het bij elke gemeente onder de algemene belasting vallen, zodat hondenbezitters die uitwerpselen netjes opruimen, niet gestraft worden door andermans daden. Deze mensen moeten persoonlijk gestraft worden met een ferme boete.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

28-02-2016
Ingetrokken