Logo schaal 1 1000 zonder lineaal

Tegen het plaatsen van windturbines langs de Oude Maas en de A15 bij Barendrecht

U heeft het waarschijnlijk al gehoord, de overheid en Eneco zijn van plan 10 windturbines langs de Oude Maas en langs de A15 nabij het Vaanplein te plaatsen. De dichtbevolkte gemeente Barendrecht is een ongeschikte locatie voor de bouw van lawaaierige, 150 meter hoge windturbines. Zij vormen een gezondheidsrisico en verstoren de nachtrust. Daarnaast veroorzaken zij een aantasting van de recreatiemogelijkheden, het woongenot en veroorzaken een waardedaling van de omringende woningen.

Teken daarom de petitie tegen de plaatsing van windturbines op deze locatie!

de inwoners van Barendrecht en omgeving

Dat de bouw van 150 meter hoge mega-windturbines in Barendrecht een ernstige aantasting van ons woon en leef genot zal veroorzaken en een sterke waardedaling van het woningbestand. Dat er een aanzienlijk gezondheidsrisico bestaat voor omwonenden van windturbines. Verder constateren wij dat de recreatieve waarde van het unieke natuurgebied langs de Oude Maas en de hier aanwezige bijzondere flora en fauna ernstig zal worden aangetast. Dat dit alles in tegenspraak is met het beleid van de provincie die dit gebied als uniek en onmisbaar heeft bestempeld en dat als natuurcompensatie moet dienen voor de aanleg van de Tweede Maasvlakte. En dat dit alles onderdeel is van de zogeheten “Groene Verbinding” vanuit de regio Rotterdam en in die rol een steeds belangrijker positie krijgt toebedeeld als onmisbaar natuur- en recreatiegebied. Verder constateren wij dat de gemeente Barendrecht een zeer dichtbevolkte gemeente is en al zwaar wordt belast en omringd door overlast gevende grootschalige infrastructuur en daarom een absoluut ongeschikte locatie vormt voor mega-windturbines.

tot intrekking van het voornemen, windturbines langs beide zijden van de Oude Maas en de A15 bij Barendrecht te bouwen.

05-12-2016
Rob Nijssen