tegen aanpassing schooltijden op werktijden werkende ouders

In de media las ik over het aanpassen van de schooltijden, zodat deze beter aansluiten op de werktijden van werkende ouders. Ten eerste betekent dit extra kosten, maar ten tweede is het niet in het belang van een kind, om zoveel uren in de week op school/de BSO te verblijven. Teken deze petitie!

PETITIE

ouders van schoolgaande kinderen en andere belanghebbenden

dat er kennelijke behoefte bestaat bij werkende ouders om hun kinderen langer per dag/week op te vangen op school en BSO. Er wordt gesproken over het aanpassen van de schooltijden om hieraan tegemoet te komen. Uitzonderingen daargelaten (gescheiden ouders etc.) vind ik het een slechte zaak wanneer ouders hun kinderen zulke lange dagen en zoveel uren per week "stallen" op school en BSO. Daarbij brengt het hoge kosten met zich mee. Stem dus tegen!!

om de schooltijden te laten voor wat ze zijn. (Werkende) ouders zijn zelf verantwoordelijk voor en in staat om hun werktijden dusdanig aan te passen aan de schooltijden van de kinderen, danwel opvang voor ze te regelen, professioneel (BSO) of in de prive-sfeer. In veel situaties (denk bijv. aan de overtuigd thuisblijfmoeders!) doen de plannen geen recht aan vele ouders en kinderen.

Deze petitie heeft status ingetrokken en is daarom niet ondertekenbaar.

• ongeveer 4 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 4 jaar geleden j. Darmeveil Een drogisterij medewerkster
  • ongeveer 4 jaar geleden bianca scheffers de rips huismoeder
  • ongeveer 4 jaar geleden annie doller assen werkende moeder