Tabak moet worden verbannen

Mijn doel is dat mensen die vanaf het jaar 2000 geboren zijn geen tabakswaren meer kunnen kopen. Zodat we geleidelijk aan tabak kunnen verbannen. Dit plan uitvoeren zal zeer moeilijk worden omdat de tabaksindustrie zeer machtig is. Maar samen staan we sterk! Denk aan de toekomstige generaties. Teken!

Mensen jong en oud van alle nationaliteiten willen dat tabak verbannen moet worden.

Dat de mensen die nu roken er niks van zullen merken. Het gaat om het beschermen van onze kinderen en de volgende generaties. Dit zal een moeilijke strijd worden, dat zeker. Maar hier moet wat aan gedaan worden. Samen kunnen we dit realiseren om mensen die vanaf het jaar 2000 geboren zijn te verbieden tabak te kunnen kopen. De tabaksindustrie zal er alles aan doen om dit te kunnen boycotten. Maar het is nu tijd om onze stem te laten horen!

Om een wet aan te maken die het verbiedt dat mensen die geboren zijn vanaf het jaar 2000 tabakswaren kunnnen kopen en dat tabak geleidelijk aan wordt verbannen. Het zal uiteindelijk ook tot een vermindering leiden van kosten in de gezondheidszorg. Denk aan de toekomstige generaties en bescherm de jeugd. Wij hopen dat dit plan gerealiseerd zal worden binnen de Europese Unie en uiteindelijk de rest van de wereld ons zal volgen.

Europees Parlement
10-12-2016