't Venster Wageningen moet blijven

De gemeente Wageningen moet bezuinigen op cultuur. In de cultuurnota die de gemeente heeft geschreven raakt het centrum voor cultuureducatie ’t Venster € 250.000 subsidie kwijt. Als deze plannen doorgaan, betekent dat het einde van de muziek-, teken-, dans- en theaterlessen op ’t Venster. Wij zijn van mening dat dit niet mag gebeuren en er op een andere manier moet worden bezuinigd.

De inwoners van Wageningen, leerlingen en cursisten van 't Venster

constateren dat:

dat de inwoners van Wageningen ’t Venster heel belangrijk vinden en willen sparen bij de bezuinigingen. Dat blijkt uit de enquête die de gemeente Wageningen begin dit jaar gehouden heeft. Een universiteitsstad als Wageningen heeft een centrum voor de Kunsten nodig, dat individuele lessen en cursussen verzorgt op het gebied van muziek, dans, drama en beeldende kunst! Een plek waar je onder professionele begeleiding met bevoegde leerkrachten aan je talenten kunt werken en je creativiteit kunt ontwikkelen. Een plek waar de verschillende disciplines elkaar versterken door een gerichte coördinatie. Zonder ’t Venster zal het culturele lesaanbod in Wageningen verarmen en minder toegankelijk worden. Daarom vinden wij dat 't Venster Moet Blijven!

de gemeente Wageningen dringend de bezuinigingsplannen aan te passen en ervoor te zorgen dat ’t Venster kan blijven bestaan als centrum voor binnen- én buitenschools cultuuronderwijs voor alle inwoners van Wageningen, ook voor mensen met een smalle beurs. Wij zijn van mening dat de voorgenomen bezuinigingen zouden moeten worden gehaald door samenwerking tussen de verschillende culturele instellingen in Wageningen. Waar deze samenwerking niet vanzelf van de grond komt, zou de politiek hier de regie in moeten nemen. Als dit tot onvoldoende resultaat leidt, zou de hoogte van het te bezuinigen bedrag heroverwogen moeten worden.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Wageningen
15-10-2016