Stop zwanendrifters nu

Uit onderzoek van Een Vandaag van zaterdag 11 juli blijkt dat noch de politie, noch het OM actie onderneemt om de familie van zwanendrifters aan te pakken. De familie gaat onverstoord verder met hun illegale praktijken en de politie doet niets met de aangiftes tegen de mishandelingen van mens en dier.

De ondertekenaars van deze petitie,

dat politie en openbaar ministerie tot op heden geen enkele actie onderneemt tegen de illegale praktijken van de familie van zwanendrifters, zijnde illegaal zwanendriften, het mishandelen van mensen die dit middels beeldopnamen aan de kaak stellen en erfvredebreuk,

de politie tot de onmiddellijke aanhouding van de familieleden, en het OM tot de onmiddellijke behandeling van de aangiftes wegens persoonlijke mishandeling van de mensen die dit via beeldmateriaal aan de kaak stellen, de onmiddellijke behandeling van de aangiftes wegens illegaal zwanendriften alsmede de onmiddellijke behandeling van de aangiftes wegens erfvredebreuk (artikel 138 lid 1,3 en 4 Wetboek van Strafrecht).

Openbaar Ministerie (artikel 12 Sv-procedure)
12-10-2016
Martijn Zohlandt