Stop verkoop sigaretten in supermarkten en tankstations

Rookvrijavatar3

Deze petitie is gestart naar aanleiding van Manifest 'Houd jeugd uit de rook' van longartsen Pauline Dekker en Wanda de Kanter. We doen een dringend beroep op de overheid om sigaretten uit de supermarkt en uit tankstations te bannen en de sigaretten nog meer te ontdoen van hun glamour. Jeugd moet niet op al jonge leeftijd geconfronteerd worden met geaccepteerde sigarettenverkoop en ongewenste genotsmiddelen reclame.

PETITIE

Nederlanders willen niet dat jeugd dagelijks met verkoopuitingen van sigaretten wordt geconfronteerd en wordt verleid met aantrekkelijke sigaretten reclame en schappen vol sigaretten.

Dat bij o.a. kassa's van supermarkten en bij tankstations kinderen al op vroege leeftijd worden geconfronteerd met schappen vol met sigaretten. Door de strategische plaatsing bij kassa's wordt via deze reclame-uitingen met de paplepel ingegoten, dat roken en sigaretten acceptabel en normaal en glamorous is. Wij willen deze negatieve spiraal van jeugdverleiding door de tabaksindustrie doorbreken. In Engeland is dit inmiddels gebeurd.

De minister van Volksgezondheid om fatsoenlijk anti-rookbeleid te ontwikkelen en het Engelse voorbeeld te volgen. Om uiteindelijk sigaretten uit de schappen en bij de kassa's van de supermarkt en tankstations te verwijderen. En ervoor zorg te dragen dat (jonge) kinderen niet meer met dit soort reclame voor genotsmiddelen geconfronteerd worden.

onderteken de petitie Stop verkoop sigaretten in supermarkten en tankstations.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • 6 maanden geleden anoniem
  • 9 maanden geleden anoniem