1.494 ondertekeningen

Stop Stalken!

Vanuit een burgerinitiatief is de petitie Stop Stalken in het leven geroepen om stalking beter aan te pakken. Iedereen kan met stalking te maken krijgen. Vandaar dat dit probleem serieus genomen moet worden en sneller bestreden moet worden.
Er zijn vele slachtoffers van stalking. Meer dan een op de vier vrouwen en bijna een op de vijf mannen in Nederland krijgt ooit te maken met stalking. (proefschrift S. van der Aa, Stalking in the Netherlands. Nature and prevalence of the problem and the effectiveness of anti-stalking measures ), Dit moet stoppen ! Er blijkt nog geen effectieve aanpak voor slachtoffers te zijn en de ervaring leert dat ze vaak van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Het wetsartikel 285b dient opnieuw onder de loep genomen te worden. Voor velen is deze wet een aanfluiting,als je je bedenkt hoe ingrijpend stalking is en de dood mogelijk tot gevolg kan zijn als politie en justitie niet tijdig ingrijpen.Dat is precies waar onze beweging zich tegen verweert.

De beweging Stop Stalken heeft naar aanleiding van de hierboven geconstateerde problemen een vijftal verbeterpunten voor het hulpaanbod voor slachtoffers van stalking geformuleerd:

1) Er moet een stalkingsloket komen.
2) Er moet een expertisecentrum worden opgericht.
3) Er moet aandacht worden besteed aan de financiƫle problemen waarmee slachtoffers kampen ten gevolge van de stalking
4) Er moet een veiligheidsplan worden opgesteld om de veiligheid en het functioneren van slachtoffers te kunnen waarborgen
5) Er moet meer onderzoek worden verricht naar de gevolgen van stalking op kinderen. Tevens moet er meer aandacht worden besteed aan de beschikbare voorzieningen voor kinderen.

Teken de petitie! Uw steun is hard nodig!
Ans,
namens het burgerinitiatief stop stalken!
Vergeet niet de petitie te bevestigen door op de link te klikken die u per email ontvangt!

PETITIE

ervaringsdeskundigen op gebied van stalking en initiatiefnemers van ons burgerinitiatief Stop Stalken.

dat stalken een miskend probleem is. Jaarlijks krijgen duizenden Nederlanders te maken met dit misdrijf.

Uit de praktijk blijkt dat slachtoffers van stalking vaak niet serieus worden genomen door hulpinstanties of politie. Hierdoor kan de stalker jarenlang zijn terreur blijven uitoefenen.

Sinds 2000 is er een wet tegen stalken in het leven geroepen. Slachtoffers van stalken merken hier maar weinig van. Stalken is een langdurig misdrijf en zorgt er voor dat de slachtoffers hierdoor gaan disfunctioneren. Dit is een verlies voor de samenleving.

Stalken kan en mag niet langer jarenlang doorgaan!

- Hogere sancties toegespitst op het type misdrijf, stalkers moeten een combinatie tussen gevangenisstraf en verplicht geestelijk onderzoek krijgen

- Een eenduidig landelijk beleid die elk politiecorps kent en naleeft bij stalking

- Een voorlichtingscampagne over stalking, te weinig Nederlanders zijn bekend met dit probleem

- Veiligheidsplan en maatregelen om het functioneren van slachtoffers van stalking te waarborgen

- Samenwerking tussen alle betrokken instanties zodat er gezamenlijk sneller tot een oplossing wordt gekomen

<b>Ondertekenaars opgelet:

Het is mogelijk deze petitie anoniem te tekenen.

Bij het tekenen hoef je dan alleen het vinkje op anoniem te zetten. Uw naam staat dan niet zichtbaar op de website vermeld. Alleen de persoon (minister/kamerlid/hoogwaardigheidsbekleder) aan wie wij de petitie zullen aanbieden zal uw naam kunnen zien.

Dus voel je vrij om de petitie met uw volledige voor- en achternaam te tekenen!</b>

onderteken de petitie Stop Stalken!.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • 17 dagen geleden Marta Isabel Costa Preto De Lier (Westland)
  • ongeveer 1 maand geleden anoniem
  • ongeveer 1 maand geleden Herriet Hamberg Hardenberg zelf slachtoffer
  • 2 maanden geleden anoniem
  • 2 maanden geleden Reinier Horjus Den Haag beleidsmedewerker/ kunstenaar
  • 3 maanden geleden anoniem
  • 4 maanden geleden anoniem
  • 4 maanden geleden Mw. ARH Hamers Swalmen wordt al 3 jasr gestalkt door ex partner
  • 4 maanden geleden anoniem
  • 5 maanden geleden anoniem
  • 6 maanden geleden anoniem
  • 6 maanden geleden Sandra Schoppers Ulft
  • 6 maanden geleden anoniem
  • 7 maanden geleden anoniem
  • 7 maanden geleden Stanny Weber Nijmegen
  • 7 maanden geleden anoniem
  • 7 maanden geleden Tamara Carafa Steyl
  • 8 maanden geleden ria tempelman hardenberg
  • 8 maanden geleden anoniem
  • 9 maanden geleden sylvia ann van steenis amsterdam er moet eerst iets ergs gebeuren voor dat politie iets onderneemt, dit moet veranderen in de wetgeving
  • 9 maanden geleden Shetty James Groningen Dichteres
  • 9 maanden geleden anoniem
  • 9 maanden geleden j.van bebberen rotteredam activiteitenbegleidster (ex) daklozen
  • 9 maanden geleden anoniem
  • 10 maanden geleden anoniem
  • 11 maanden geleden anoniem
  • 11 maanden geleden Miranda de Jong Roermond
  • 12 maanden geleden anoniem
  • ongeveer 1 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 1 jaar geleden Irene Schouten Haarlem
  • ongeveer 1 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 1 jaar geleden Marja Langstraat Delfgauw zus van een slachtoffer en zelf ook slachtoffer gewwest
  • ongeveer 1 jaar geleden Irene Belksma Alkmaar
  • ongeveer 1 jaar geleden J. van Atteveld Maastricht Werd jarenlang gestalkt door ex-man : bedreigingen, achtervolgingen, inbraak, valse aangiftes etc.

Blader door alle 1.494 ondertekeningen via alle ondertekeningen.