Logo pesten op de werkvloer

Stop pesten op het werk

Met deze petitie willen wij pesten op de werkvloer aanpakken, verbeteren rechtspositie en hulp aan slachtoffers, stimuleren bewustwording organisaties met preventie en adequatere handhaving bij misstanden. M.a.w. wij willen dat pesten op de werkvloer nu eindelijk eens effectief wordt aangepakt.

Stichting Pesten op de werkvloer, Stichting Stop Pesten Nu, Vrije Universiteit (VU), Adriba. Info: www.pestenopdewerkvloer.nl

Dat pesten op de werkvloer de samenleving 2 tot 4 miljard euro per jaar kost. Dat het veel leed veroorzaakt onder slachtoffers en hun omgeving. Dat er geen bevoegde instantie is waar men met dit probleem terecht kan. Dat er onvoldoende handhaving is bij misstanden. Dat slachtoffers al te vaak in juridisch getouwtrek terecht komen. Dat er onvoldoende bewustzijn van de gevolgen is bij organisaties. Dat er te weinig preventie en voorlichting is.

De Tweede Kamer en betrokkenen om pesten op de werkvloer aan te pakken! Door: Landelijke Klachtencommissie Ongewenst Gedrag maken met algemene toegang, bevoegdheid bindende uitspraken, beschikking over onafhankelijke vertrouwenspersonen/artsen/mediators en anoniem meldpunt. Verhogen bewustzijn en preventie inzet bij organisaties. Adequatere slachtofferhulp.

Vanwege ruimtegebrek hier, zal bij aanbieden petitie extra suggesties worden gevoegd.

Het antwoord

Overhandigd aan de Tweede Kamer

De petitie is overhandigd aan de Tweede Kamer op 29 april 2015.

29-04-2015
Antwoord verwacht:
30-11-2017
Gesloten
Laura Willemse
Stichting Pesten op de Werkvloer

Overhandigd aan de Tweede Kamer

De petitie is overhandigd aan de Tweede Kamer op 29 april 2015.

RTV Oost: Tweede Kamer bespreekt petitie 'Stop pesten op het Werk!' pas eind mei en op YouTube.

22-08-2017