Stop het gebruik van Schipholganzen bij de voedselbank

Voedselbanken in Noord-Holland stoppen het vlees van de vermoorde ganzen op Schiphol in hun voedselpakketten. Deze ganzen worden vermoord omdat Schiphol bang is dat ze in de straalmotoren van vliegtuigen terechtkomen. De uitmoording van de ganzen is omstreden, maar dat deert de voedselbank niet.

PETITIE

Wij, de tekenaars van deze petitie,

Constateren dat naar de mening van luchthaven Schiphol er teveel ganzen rond Schiphol verblijven. De luchthaven heeft ervoor gekozen om de dieronvriendelijke methode van het doden van deze ganzen heeft gekozen, in plaats van voor diervriendelijkere methoden te kiezen. Organisaties als o.a. de Ganzenbescherming constateerden bovendien dat meer ganzen worden gedood dan toegestaan was. Gebruik van dit vlees is legitimering van deze wanpraktijken.

Verzoeken de voedselbanken onmiddelijk te stoppen met gebruik van dit vlees in hun voedselpakketten. Verzoeken de voedselbanken bovendien zich tegen het afschieten en vergassen van ganzen uit te spreken.

Deze petitie heeft status ingetrokken en is daarom niet ondertekenbaar.

• meer dan 2 jaar geleden anoniem