Stop het automatisch toekennen van toeslagen, en bereken ze nu eens correct!

Zorgtoeslag

Bent u het ook beu dat u van de Belastingdienst voorschotbeschikkingen voor toeslagen krijgt die zijn gebaseerd op verouderde gegevens, waarvoor u hemel en aarde moet bewegen om ze gewijzigd te krijgen, en dat u in september alsnog moet gaan terugbetalen? Teken dan dit burgerinitiatief!

PETITIE

belastingbetalende Nederlanders

dat de Belastingdienst klaarblijkelijk niet in staat is, aan de hand van het door de belastingbetaler correct aangegeven verzamelinkomen een juiste berekening te maken voor de hoogte van zorg-, huur-, kindertoeslag en/of kindgebonden budget, omdat voor de voorlopige berekening hopeloos verouderde gegevens worden gebruikt. Dit heeft tot gevolg dat veel Nederlanders uiteindelijk maanden later een teveel aan uitgekeerde toeslag moeten terugbetalen.

dat de Tweede Kamer een onderzoek instelt naar de wijze waarop de Belastingdienst zorg-, huur-, kindertoeslag en kindgebonden budget toekent; waarom door de Belastingdienst deze toeslagen ongevraagd worden toegekend; en hoe de Belastingdienst de berekening van van de hoogte van deze toeslagen uitvoert, en van welke gegevens daarbij wordt uitgegaan; en maatregelen te nemen bij constatering van onregelmatigheden bij bovengenoemde zaken.

Deze petitie heeft status ingetrokken en is daarom niet ondertekenbaar.

• ongeveer 2 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem