Stop etikettering kinderen en volwassenen met verzonnen 'psychische stoornissen'

100 miljoen kinderen/tieners en volwassenen over de hele wereld zijn voorzien van een "geestelijke stoornis", een etiket dat uitsluitend is gebaseerd op een checklist van gedrag. Er zijn geen hersenscans, genetische- of bloedtests die kunnen bewijzen dat ze 'geestelijk ziek' zijn.

Bezorgde burgers

constateren dat:

Kinderen/tieners en volwassenen drogeren is een $4,8 miljard-per-jaar-industrie. Er zijn feiten bekend (in de hele wereld) over deze multi-miljard dollar industrie die etikettering en drogeren van kinderen/tieners en volwassenen gebruikt en vooral misbruikt om zoveel mogelijk winst te maken. Vooral het misbruik is onacceptabel.

Iedereen die gediagnosticeerd is met een psychiatrische stoornis en/of hun ouder of voogd heeft het recht om goed geïnformeerd te zijn om vervolgens een weloverwogen toestemming te kunnen geven voordat een behandeling wordt uitgevoerd. In tegenstelling tot andere ziektes hoeft een psychiater geen bloedonderzoek of andere biologische test te doen om de aanwezigheid of afwezigheid van een geestelijke stoornis vast te stellen. Stop onnodig drogeren!

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

09-07-2016
Ingetrokken