Stop de wetswijziging controle uitwonende studenten!

Het wetsvoorstel dwingt studenten zich in te schrijven op het adres waar zij daadwerkelijk wonen. Mocht dit bij controle niet blijken, dan riskeren zij een hoge boete. Door het enorme woningtekort zijn studenten echter vaak genoodzaakt te wonen op plekken waar zij zich niet kunnen inschrijven. Het wetsvoorstel moet daarom gestopt/herzien worden, zodat duizenden jongen mensen niet de dupe worden van de onterecht hoge boetes.

PETITIE

Nederlanders.

Als de 1e kamer het wetsvoorstel aanneemt, zullen duizenden studenten tussen wal en schip vallen. Voor velen is het onmogelijk om zich in te schrijven op hun woonadres, terwijl zij er daadwerkelijk wonen. Als dit voorstel niet gestopt wordt, zullen duizenden jonge mensen onterechte hoge boetes krijgen. Veel studenten zullen uit angst voor de boetes hun uitwonende beurs opzeggen, terwijl ze die hard nodig hebben om de huur te betalen.

De eis aan de 2e kamer is dat het wetsvoorstel herzien wordt en mits deze wordt goedgekeurd, de studenten die zich niet in kunnen schrijven op het desbetreffende adres, maar wel aan kunnen tonen dat zij hier wonen, geen boete opgelegd zullen krijgen.

onderteken de petitie Stop de wetswijziging controle uitwonende studenten!.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • meer dan 1 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem