Stop de afbraak van de Nederlandse krijgsmacht

De afgelopen twintig jaar heeft de Nederlandse krijgsmacht bezuiniging op bezuiniging doorgemaakt. De krijgsmacht is nu zo klein, dat de Nederlandse externe belangen niet meer beveiligd kunnen worden, terwijl onze economie van de export afhankelijk is. Hoog tijd om het tij te keren!

PETITIE

Wij zijn een groep betrokken burgers, actief dienende en oud-militairen, die op LinkedIn actief zijn.

Dat Nederland dreigt geen krijgsmacht van betekenis over te houden, een 'free rider' binnen de NAVO dreigt te worden en dat daardoor onze externe belangen (voortbestaan NAVO, bescherming directe economische belangen en de handhaving van internationale stabiliteit, vrede en veiligheid)in het geding zijn. Wij constateren ook onbegrip, onkunde en gebrek aan belangstelling voor Defensie onder alle politieke partijen.

Wij verzoeken de jarenlange tendens om steeds meer te bezuinigen op Defensie te keren en het financieringstekort niet te vullen met het huidige - en oplopende - defensie tekort. Concreet eisen wij dat er komende jaren - ondanks de crisis - niet verder op Defensie wordt bezuinigd. Tevens eisen wij, dat er een toekomstgerichte defensienota verschijnt, gebaseerd op de Verkenningen van 2010, die stipuleert welke potentiƫle bedreigingen zich komende jaren kunnen voordoen en hoe de krijgsmacht daarop zal worden ingericht.

onderteken de petitie Stop de afbraak van de Nederlandse krijgsmacht.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • 2 maanden geleden anoniem
  • bijna 2 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 2 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 2 jaar geleden Leo van den Hoek, Kapitein bd der Kon Luchtmacht Uden
  • ongeveer 2 jaar geleden J.j.m. Gloudemans Rhenen
  • ongeveer 2 jaar geleden F.J. Kingma Octogoon 36, 5283BR Boxtel
  • ongeveer 2 jaar geleden Maarten van der Molen Amsterdam
  • ongeveer 2 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 2 jaar geleden Heidi Manders (ex-militair) Hechtel- eksel Belgie Ex- militair koperaal der 1e klasse b.d.
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden Jelle Reitsma Apeldoorn brigade generaal der cavalerie b.d.
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden Christiaan Meinen Gouda Directeur Beautiful Day Events