Stop afschieten damherten Noord-Holland

De provincie Noord-Holland heeft toestemming gegeven om de herten af te schieten. Volgens de Faunabescherming heeft de provincie nog niet alles geprobeerd om overlast te voorkomen en is afschieten van de herten hun laatste redmiddel. Mensen laat dit niet gebeuren en teken deze petitie alsjeblieft

dierenliefhebbers zijn het niet eens met de uitspraak van de bestuursrechter

Trouw 29/04/2013,

De provincie wil aanrijdingen met damherten voorkomen en schade aan de landbouw tegengaan. Daarom heeft Noord-Holland toestemming gegeven om de herten af te schieten. Volgens de rechter heeft de provincie al veel gedaan om de overlast tegen te gaan. Nieuwe maatregelen als het opdrijven en verplaatsen van de damherten of anticonceptie bieden volgens het provinciebestuur geen oplossingen voor het probleem. De rechter is het daarmee eens; afschieten mag om het aantal damherten buiten hun leefgebied terug te dringen.

Stop het afschieten van de damherten die buiten het gebied van de Amsterdamse Waterleidingduinen lopen.

Deze prachtige dieren hebben ook recht op een leven. Laat ze niet oog in oog met de dood staan. Er moet iets anders zijn om de dieren te sparen en de aanrijdingen te voorkomen.

Provincie Noord-Holland
29-07-2016