Stel het verminken van alle baby's en minderjarige kinderen strafbaar

Het internationale kinderrechtenverdrag, en onze Grondwet verbieden het verminken van baby's en kinderen. En zij staan niet toe dat daarin wordt gediscrimineerd tussen jongens en meisjes. Toch presteert onze overheid het om in de Nederlandse wet slechts het besnijden van meisjes strafbaar te stellen

PETITIE

het Nederlandse Volk, vertegenwoordigd door de 2e kamer,maar nog in staat zelf een mening te vormen

Dat de Wet in strijd is met internationale verdragen en de Grondwet, door jongens te discrimineren ten opzichte van meisjes indien het erom gaat hen te beschermen tegen vormen van barbaarse verminking zoals besnijdenis.
Dat ook jongetjes het recht hebben op vrije keuze van religie en niet middels barbaarse genitale verminking gedwongen mogen worden lid te worden van een religieuze gemeenschap.
Feitelijk is het aanranding met blijvend genitaal letsel.

Aan de overheid om de wet op dit punt in overeenstemming te brengen met het internationale kinderrechtenverdrag en onze Grondwet.
Dit betekent dat besnijdenis, en het meewerken daaraan, niet alleen bij meisjes maar ook bij jongetjes in gelijke mate strafbaar moet worden gesteld, en actief moet worden opgespoord en worden vervolgd.
Wij vragen hierin een actief beleid van de overheid, en dat zij verantwoording aflegt over de resultaten van dat beleid.

onderteken de petitie Stel het verminken van alle baby's en minderjarige kinderen strafbaar.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • 7 maanden geleden Anton van Hooff Nijmegen voorzitter vrjdenkersvereniging De Vrije Gedachte (sinds 1856)
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden Daan van der Hoeven Uden