Splits KvK en handelsregister

Sinds de nieuwe handelsregisterwet moet iedere onderneming zich inschrijven in het handelsregister van de KvK zodat de overheid een centraal punt heeft waar alle gegevens staan. (ook al hebben ze dit al bij de belastingdienst, iedereen heeft een btw nummer, dus nu ook nog een KvK nummer.)

Het vervelende bij de KvK is echter dat je je niet alleen inschrijft in het handelsregister, maar dat je ook gelijk meebetaalt aan alle "gratis" evenementen van de kvk. Zo gratis zijn deze niet, ze worden allemaal betaald door de KvK inschrijvers.
Steun daarom deze petitie om de kosten voor de KvK en het handelsregister te splitsen, en bedrijven zelf te laten kiezen of ze wel of niet willen meebtalen aan de overige activiteiten van de KvK.

ps: ga je je nog inschrijven en wil je geen reclame ontvangen, of over 10 jaar als je onderneming misschien al is gestopt / gewijzigd, nog overal op internet staan met je oude bedrijfsgegevens? Doe dan een briefje bij je aanvraag dat je de "non-mailing indicator" aan wilt hebben. Doe je dit niet, dan wordt je adres aan bedrijven verkocht die je reclame sturen / in sites opnemen en dit niet regelmatig updaten.

PETITIE

Kleine ondernemers en freelancers

Dat wij veel te veel betalen voor de voor ons onnodige zaken van de KvK doordat wij ons verplicht moeten inschrijven

Het ministerie van economische zaken om de kvk te verplichten een los hadelsregister te voeren naast hun overige activiteiten.

Deze petitie heeft status ingetrokken en is daarom niet ondertekenbaar.

• ongeveer 4 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 4 jaar geleden ReindeR Rustema Amsterdam KvK en 'open data' gaan dus ook niet samen
  • ongeveer 5 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 5 jaar geleden Bart Huisman Wognum