Spaarnwoude géén evenemententerrein

Wij willen NIET dat recreatiegebied Spaarnwoude verandert in een evenemententerrein. Want dan is het gebied 210 dagen GESLOTEN voor recreanten, hebben bewoners Verkeer- en geluidsoverlast en worden Flora en Fauna ernstig belast en verstoord!

Recreanten, bewoners, bedrijven, natuur- en milleu sympatisanten en beschermers,

dat recreatieschap Spaarnwoude en de Gemeente Velsen van recreatiegebied Spaarnwoude een evenemententerrein willen maken. Het bestemmingsplan staat dan toe, dat er in de periode maart t/m oktober 32 evenementen van elk maximaal 70.000 bezoekers worden gehouden. Het gebied wordt gedurende deze periode belast met mogelijk 2,25 miljoen mensen! Dit levert ernstige overlast op en is onacceptabel.

de gemeente op zoek te gaan naar een ècht duurzame oplossing voor het recreatiegebied Spaarnwoude, het bestemmingsplan te wijzigen; maximaal drie muziekevenementen te organiseren (DanceValley, Dutch Valley en Latin Village) en ons - recreanten, bewoners, bedrijven, natuur- en milieu symphatisanten en beschermers - tijdig van juiste en volledige informatie te voorzien mbt inhoud en procedure.

Velsen
08-09-2016