Sociale urgentie voor woninghuurder

Wanneer een woninghuurder wegens openbare verkoop van het gehuurde goed, door wanbetaling van de woningeigenaar op straat komt te staan (gedwongen/executie verkoop), moet de huurder ten alle tijden op de sociale urgentielijst komen te staan voor een vervangende en gelijkwaardige huurwoning. Vergeet u niet de bevestigingsmail aan te klikken die u ontvangt na het ondertekenen. Het kan even duren alvorens u deze mail ontvangt. Mogelijk dat hij in de spam/ongewenste mail terecht komt. Wanneer u hem niet bevestigd middels de mail is hij niet geldig!!

bewoners van een huurwoning

dat het kwijtraken van de huurwoning door nalatigheid/wanbetaling van de eigenaar waardoor executoriale verkoop kan plaatsvinden niet in aanmerking komen voor een sociale urgentie aangaande een vervangende/gelijkwaardige woning.

Wij verzoeken dat de regelgeving voor sociale urgentie aangepast word zodat huurders die buiten hun schuld dakloos dreigen te raken middels een urgentie een woning toegewezen krijgen voor men op straat komt te staan.

Alkmaar
14-09-2016