Shenjun moet blijven

6.149 ondertekeningen

Shenjun is 8. Hij houdt van patat en pannenkoeken. Hij woont al zijn hele leven in Odijk bij een Nederlands gezin. Nu moet hij het land uit. Naar een land dat hij niet kent en waar hij de taal niet van spreekt.

Deze petitie voeren we ook op papier uit. Op papier zijn bijna 14.800 handtekeningen binnen.

Op 25 juni hebben we aan kamerleden 20.855 handtekeningen aangeboden.

Je kunt deze petitie nog tekenen. We zoeken een moment om de handtekeningen aan staatssecretaris Teeven aan te bieden. De datum hiervoor is nog niet bekend.

Help je ons sterk staan bij de aanbieding? Vraag je ook anderen om te tekenen?

Iedereen die begaan is met kinderen die hun hele leven al in Nederland wonen en hier willen blijven

constateren dat:

Shenjun is 8 jaar geleden als baby met zijn moeder op straat gezet. Hij is toen met zijn moeder opgenomen in een Nederlands gezin. Shenjun is helemaal opgenomen in de familie en inmiddels een op en top Nederlandse jongen geworden. Hij dreigt nu Nederland te worden uitgezet. Dit terwijl Dennis uit Utrecht, die in een vergelijkbare situatie zat, wel een verblijfsvergunning heeft gekregen. Dit is oneerlijk.

De staatssecretaris van Justitie wordt verzocht Shenjun in Nederland te laten blijven en een verblijfsvergunning te verlenen.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Staatssecretaris
25-07-2016
Ingetrokken
Saïra de Ligny

In actie voor een eerlijk kinderpardon

Ongeveer 600 kinderen vallen onterecht buiten het Kinderpardon. Daarom voeren VluchtelingenWerk Nederland, Defence for Children, Kerk in Actie, Stichting LOS en Stichting INLIA campagne voor een Eerlijk Kinderpardon.

+Lees meer...

We willen dat kinderen die langer dan vijf jaar in Nederland zijn een verblijfsvergunning krijgen. De regels van het Kinderpardon zijn oneerlijk en niet uit te leggen. Samen met vele burgemeesters  strijden we voor een Kinderpardon voor alle gewortelde kinderen in Nederland.Shenjun is een van deze kinderen. Shenjun is in Nederland geboren. De moeder van Shenjun komt uit China en vluchtte in 2001 naar Nederland. Kort na de geboorte van Shenjun werd zij door de Nederlandse overheid met haar kind op straat gezet. Shenjun was toen zes maanden oud. Gelukkig werden Shenjun en zijn moeder opgevangen door een Nederlands echtpaar in Odijk. Shenjun woont nog steeds in Odijk, is bekend bij de gemeente en gaat naar de basisschool. Shenjun maakt inmiddels deel uit van de familie door wie hij als baby werd opgevangen. Shenjun is een echte Hollander. Tijdens Koningsdag verkocht hij spullen op de rommelmarkt en deed hij mee met oud-Hollandse spelletjes. Patat is het lievelingseten van Shenjun, maar hij is ook dol op pannenkoeken. Shenjun is nog nooit in China geweest. Hij is in Nederland opgegroeid en zijn familie en vrienden wonen hier. Shenjun vindt het vreselijk dat hij zijn leven en toekomst in Nederland misschien zou moeten achterlaten.   Teken de petitie voor een eerlijk kinderpardon op www.eerlijkkinderpardon.nu Teken de petitie voor Shenjun op shenjunmoetblijven.petities.nl

08-05-2014

Help Shenjun in Nederland te houden

15-04-2014

Burgemeester Bunnik baalt van situatie Shenjun

Bron: RTV Utrecht, http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1164885/   ODIJK/ODIJK - Het is teleurstellend dat Shenjun uit Odijk wordt afgewezen voor een verblijfsvergunning, alleen omdat hij niet in de goede administratie stond. Dat zegt burgemeester Ostendorp van de gemeente Bunnik, waar Odijk onder valt.Shenjun woont al zijn hele leven in Nederland, maar krijgt geen verblijfsvergunning omdat hij niet ingeschreven stond bij het Rijk.

+Lees meer...

Daarom moeten hij en zijn moeder nu naar China, waar zijn moeder vandaan komt.De burgemeester van Bunnik vindt het raar dat kinderen als Shenjun worden uitgewezen. "Kinderen die ingeschreven staan bij de gemeente, die onder toezicht staat van de Rijksoverheid, zijn in mijn beleving ook gewoon Rijkskinderen. Ik vind het jammer dat die knip wordt gemaakt en volgens mij is dat ook niet nodig. Daarom is mijn oproep aan de Tweede Kamer om daar een oplossing voor te bieden."Uit het jaarrapport van de Immigratie- en Naturalisatiedienst blijkt dat 675 jonge asielzoekers door het kinderpardon een verblijfsvergunning hebben gekregen. Door de regeling mogen 775 familieleden ook in Nederland blijven.

Onderteken ook de petitie 'Shenjun moet blijven'
15-04-2014