rijden onder invloed

Uit onderzoek blijkt dat bij het bellen in de auto (ook handsfree) het risico op een ongeval drie keer zo groot is. Dat is vergelijkbaar met een automobilist met een flinke slok op. Hij remt veel later, rijdt langzamer, mist aanwijsborden en houdt moeilijker koers.

PETITIE

wij zijn de burgers die het niet verantwoord vinden dat handsfree bellen wettelijk wordt toegestaan

Dat handsfree bellen tijdens het autorijden slachtoffers maakt maar dat de overheid het gedrag niet strafbaar stelt.De overheid waarschuwt enkel middels een campagne voor de gevaren verbonden aan het handsfree bellen tijdens het autorijden.Dat maakt het mogelijk dat iemand die weet dat zijn gedrag een gevaar kan zijn voor anderen of voor zichzelf en willens en wetens toch voor dit gedrag kiest ongestraft slachtoffers kan maken.

Daarom verzoeken wij de Tweede kamer na te denken over een wetsvoorstel waarin dit gedrag strafbaar wordt gesteld en er een verbod komt op het handsfree bellen tijdens het besturen van een auto.Niet alleen omdat bewust in gevaar brengen van anderen en jezelf niet geaccepteerd zou moeten worden als achterliggende waarde in onze maatschappij maar ook omdat het bijdraagt aan de veiligheid in het verkeer.

onderteken de petitie rijden onder invloed.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • ongeveer 1 jaar geleden W. Cuypers Schinnen
  • meer dan 1 jaar geleden G.Fonteijn Venray