rijbewijzen voor mensen met ASS en ADHD

Hallo ik ben 45 jaar en vader van een dochter 16 j en een zoon van 13 j mijn dochter heeft een stoornis in het autistisch spectrum , en mijn zoon heeft A.D.H.D . ik ben op dit moment bezig aan een opleiding rijinstructeur rijbewijs B
en ik zie dat er behoefte is in deze bijzondere groep mensen.

PETITIE

ouders en mensen die vallen onder de eerder genoemde doelgroep en zich aangesproken voelen

wij ouders van en mensen met een van de bovengenoemde stoornis, voelen ons in de maatschapij vaak terug geplaatst en ontnomen van het basis recht van mobiliteit, om zelfstandig en vrij van hulp van andere een prive leven te kunnen voeren vanuit onze en hun eigen behoefte, wij worden door alle regeltjes en blokerende beprkingen hierin ten onrechte op een achterstand gezet, dit kan niet de bedoeling zijn, dus geef een ieder gelijke kansen.

wij die ondertekenen vinden dat er meer mogelijkheden moeten zijn toegang te krijgen tot dat befaamde roze papiertje, zonder elke keer weer opnieuw geconfronteerd te worden met onze of hun beperking door het afleggen van testen of je wel geschikt bent om het te mogen. Nee, want in de "normale" wereld rijden er genoeg rond die mischien nooit een rijbewijs hadden mogen krijgen en die hebben deze beperkingen niet.

Deze petitie heeft status ingetrokken en is daarom niet ondertekenbaar.

• meer dan 3 jaar geleden Evert Hollander Beetsterzwaag
  • meer dan 3 jaar geleden anoniem
  • meer dan 3 jaar geleden Hans Hollander Beetsterzwaag
  • meer dan 3 jaar geleden M.Hollander-Peijmen Beetsterzwaag