Resomeren snel mogelijk maken

Resomeren is een alternatief voor begraven en cremeren, waarbij een speciale vloeistof wordt gebruikt voor versnelde ontbinding. Resomeren milieuvriendelijker dan cremeren en begraven. De wet moet dan ook snel aangepast worden om dit mogelijk te maken!

PETITIE

burgers van Nederland

Het is momenteel niet mogelijk om bij een uitvaart te kiezen voor resomeren. Hiervoor moet de wet aangepast worden. Wij hopen dat dit spoedig zal gebeuren. Daardoor zou resomeren worden toegevoegd als keuze voor een uitvaart. Dit zou winst zijn vanwege een toename aan keuzevrijheid en levert voordeel op voor het milieu.

Om de Nederlandse wet op de lijkbezorging zo snel mogelijk aan te passen om resomeren mogelijk te maken.

onderteken de petitie Resomeren snel mogelijk maken.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • 4 maanden geleden anoniem
  • ongeveer 1 jaar geleden Jeroen Bakker Beverwijk