Rentecompensatie

Enkel banken mogen geld scheppen waarop zij rente vragen die niet in het systeem aanwezig is. Omdat dit wiskundig niet klopt moet het ontbrekende geld door de staat worden bijgedrukt. Dit resulteert natuurlijk in inflatie en daarom dient elk geldbedrag te voorzien zijn van een koopkrachtniveau.

PETITIE

nadenkende burgers die graag een wiskundig kloppend eonomisch systeem willen hebben

dat enkel banken geld mogen scheppen. Als zij dit doen vragen zij hier rente over. Deze rente zit op dat moment niet in het systeem en wordt nergens anders gecreëerd. Het is dus wiskundig onmogelijk dat de samenleving de rente kan betalen.

de staat op het moment dat er door banken rente wordt gevraagd deze zelf te scheppen en in de economie te brengen. Op deze manier komt er een evenwicht tussen de private belangen van kapitalisten en het publieke belang van de bevolking. Omdat verschuivingen in de hiërarchie onverwachte effecten kunnen hebben dienen banken te bepalen waar dit evenwichtbudget door de staat in geïnvesteerd wordt binnen de mogelijkheden die de staat bepaalt. Dit investeren dient transparant te gebeuren zodat de bevolking erop in kan spelen.

Vanwege de toename van de geldhoeveelheid dienen geldbedragen te worden voorzien van een koopkrachtniveau. Om de willekeurigheid te halen uit mandjes van basisgoederen dient de koopkrachtsleutel gelijk te staan aan de gemiddelde energieprijs in het etmaal voorafgaand aan het etmaal waarin het geld wordt gecreëerd. De geldbedragen die nog niet voorzien zijn van een koopkrachtniveau dienen die te krijgen als het bijdrukken van geld door de staat van start gaat. Wettelijk vastgestelde bedragen dienen voortaan ook te worden voorzien van een koopkrachtniveau.

onderteken de petitie Rentecompensatie.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • meer dan 1 jaar geleden marc visser zutphen voorzitter stg.v.g.b..org
  • meer dan 2 jaar geleden W. Cuypers Schinnen