4.137 ondertekeningen

Red de studie Frans aan de Universiteit Leiden

Op 17 april is de petitie in Spui 25 te Amsterdam aangeboden tijdens een debat over 'Onrust in de geesteswetenschappen'.
Kort daarna ontvingen wij het bericht dat de opheffing van een zelfstandige opleiding Frans in Leiden op dit moment niet langer aan de orde is. Wij verheugen ons over dit resultaat en danken u van harte voor uw ondersteuning in deze! De opleiding zal in de volgende jaren haar programma verder aanbieden, met nog grotere aandacht voor de rol van het Frans in de wereld en de francofonie. Wij verzoeken u aan dit bericht op ruime maar retorisch bescheiden wijze aandacht te besteden, zodat toekomstige studenten Frans de weg naar Leiden weten te vinden in de volgende maanden, na alle negatieve publiciteit in de media.

Le 17 avril dernier, la pétition a été offerte au doyen lors d'un débat, au centre Spui 25 à Amsterdam, sur l'avenir des études de lettres. Peu après, il nous a été communiqué que la discontinuation du département de français à l'Université de Leiden n'est plus à l'ordre du jour. Nous sommes heureux de ce résultat et nous vous remercions de tout notre coeur de votre soutien! Le département de français se propose de continuer à offrir son programme dans les années à venir avec une attention encore plus grande pour le rôle du français dans le monde au sein de la francophonie. Nous vous invitons à partager cette nouvelle le plus possible, sans pour autant crier victoire, pour que les nouveaux étudiants de français puissent trouver en toute sérénité le chemin menant vers notre département dans les mois à venir, après toute la publicité négative dans les médias.

PETITIE

Docenten, studenten, alumni en alle betrokkenen bij het onderwijs van het Frans in Nederland

Dat er geen inhoudelijke of financiële redenen voor opheffing zijn.

Dat alleen een vakinhoudelijke opleiding Frans het huidige hoge eindniveau kan garanderen en zorgen voor voldoende opgeleide leraren.

Dat het economische belang van het Frans voor het Nederlandse bedrijfsleven groot is (jaarlijks worden er miljarden verlies geleden door gebrekkige kennis van de taal).

Dat er op de arbeidsmarkt voortdurend vraag is naar hoger opgeleide Romanisten met een diepgaande vakkennis.

En verzoeken daarom het Bestuur van de Faculteit der Geesteswetenschappen van de Universiteit Leiden om zijn voornemen tot opheffing van de opleiding in te trekken.

Deze petitie heeft status afgerond en is daarom niet ondertekenbaar.

• ongeveer 2 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 2 jaar geleden Siem van Eeten Zuidwolde (dr)
  • ongeveer 2 jaar geleden cécile hamono boskoop
  • ongeveer 2 jaar geleden Sylvain Menant Professeur émérite à l'Université Paris-Sorbonne Vice-Président de la Société d'Histoire littéraire de la France
  • meer dan 2 jaar geleden C Kuperus Amersfoort
  • meer dan 2 jaar geleden Sarah NELSON Moscow, Idaho, USA Associate Professor of French, University of Idaho, Moscow, ID, USA
  • meer dan 2 jaar geleden Dr Jann Matlock, UCL London Senior Lecturer, University College London (UCL)
  • meer dan 2 jaar geleden Emily R. Guignon, PhD 7827 Davis Drive St. Louis Missouri USA 63105 Senior Lecturer of French, Washington University
  • meer dan 2 jaar geleden Laurens Tieleman Sint Kruis Ik wil misschien Frans gaan studeren in Leiden, maar dan moet het wel mogelijk zijn
  • meer dan 2 jaar geleden Susie Hennessy Kansas City, Missouri, US professor
  • meer dan 2 jaar geleden Layla Hassan Leiden student
  • meer dan 2 jaar geleden David Wills Albany, New york, USA Professor of French and English, State University of New York
  • meer dan 2 jaar geleden Professor Mairéad Hanrahan University College London, UK
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden Dr. Veronique Machelidon 119 Fidelity Street, Chapel Hill, NC USA Associate Professor, Foreign Languages and Literatures, Meredith College, Raleigh, NC
  • meer dan 2 jaar geleden Kendall Tarte Winston-Salem, North Carolina, USA Associate Professor of French, Wake Forest University
  • meer dan 2 jaar geleden Christine McCall Probes Tampa, Florida (USA) Professor of French Literature and Culture, University of South Florida
  • meer dan 2 jaar geleden Irene Ivanova Ivantcheva-Merjanska Cincinnati Adjunct Assistant Professor of French, University of Cincinnati
  • meer dan 2 jaar geleden M.J.E. (Marja) Beuk Leiden
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden Diane Butterman Tiel Literaire vertaler (Ned-Eng) en Docente
  • meer dan 2 jaar geleden Anne Hodgkinson Utrecht
  • meer dan 2 jaar geleden Natacha de Casparis Amsterdam
  • meer dan 2 jaar geleden Teja Bodewes Den Haag lerares Frans
  • meer dan 2 jaar geleden sylvie Le Moël Tours/Paris lecturer at Tours University (France)
  • meer dan 2 jaar geleden Gala-Alexa Amagat Amsterdam
  • meer dan 2 jaar geleden Drs. J. Hoeflaak Sliedrecht Oud-docent Engelse Taal- en Letterkunde
  • meer dan 2 jaar geleden Marie-Bernard Waterdrinker Leiden lerares Frans bij AF en BplusC Leiden
  • meer dan 2 jaar geleden Margreet de Rooij Oudenbosch
  • meer dan 2 jaar geleden Isabelle van Riemsdijk Wassenaar Beëdigd vertaalster Frans
  • meer dan 2 jaar geleden Raquel Warning-da Costa Almere Vertalster
  • meer dan 2 jaar geleden marie-josée peters-muffels krimpen a/d ijssel lerares frans en engels
  • meer dan 2 jaar geleden Virginie Meulebrouck Delft
  • meer dan 2 jaar geleden Armelle Rouyere Amsterdam
  • meer dan 2 jaar geleden Daniel van der Veen Assendelft student
  • meer dan 2 jaar geleden Alejandra Szir Delft
  • meer dan 2 jaar geleden Chris Streefkerk Heiloo docent en onderzoeker archivistiek, UvA, HvA
  • meer dan 2 jaar geleden Joep Kruijsen Berg en Dal
  • meer dan 2 jaar geleden Drs Anne A. van Donzel-Kauer Wassenaar lerares Frans
  • meer dan 2 jaar geleden Dion Dominique Ten Hovestraat 56 2582RM DEN HAAG Airline Pilot
  • meer dan 2 jaar geleden P.N.A. Pauluis-Adrians Oegstgeest, Reviuslaan 13, Opleidingsadviseur, coordinator Franse sectie Talen Centrum Den Haag
  • meer dan 2 jaar geleden Jeannine Barrière, veuve Klinkhamer Oegstgeest Doctoraal Frans in Leiden, daarna lerares Frans op h. MEAO

Blader door alle 4.137 ondertekeningen via alle ondertekeningen.