Recht op onderwijs

Ondanks alle inspanningen de laatste decennia lukt het niet om kinderen met een handicap gewoon bij hun vriendjes uit de buurt naar school te laten gaan. Leerplicht is natuurlijk een schop in het gezicht als een kind vanwege een handicap geweigerd wordt of verwijderd. Veel belangrijker is dan ook leerrecht : recht op onderwijs

PETITIE

De ondertekenaars zijn de mensen die mensen met een handicap een plekje in de samenleving gunnen.

Iedereen mag mee doen in Nederland of je nu een nieuwe Nederlander bent of dat je vroeger wel eens in de fout bent gegaan, Nederland bestaat bekend om zijn tolerante houding tov buitenstaanders, waarom mag dat principe dan ook niet gelden voor onze eigen (gehandicapte kinderen)

Geef kinderen het recht om zich aan te melden bij de school naar keuze en zo op te groeien met hun vriendjes en buurtgenoten zodat wij allemaal leren hoe we met eventuele verschillen en diversiteit kunnen omgaan.

Deze petitie heeft status ingetrokken en is daarom niet ondertekenbaar.

• meer dan 3 jaar geleden JACOB DIETRICH HOOGSTRA GRONINGEN(Martinistad) lid van het nog op te richten Keizerlijk College der Beschaafde Nederlanders
  • meer dan 3 jaar geleden A. Kremers Mill
  • meer dan 3 jaar geleden C.Jobst Almere schoolleider
  • bijna 4 jaar geleden Herman Soppe Stieltjeskanaal
  • ongeveer 4 jaar geleden Babette Meulenbelt Rotterdam
  • ongeveer 4 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 4 jaar geleden M.Peterse lage mierde technicus
  • ongeveer 4 jaar geleden Diana Halder Maastricht huisvrouw
  • ongeveer 4 jaar geleden anoniem
  • meer dan 4 jaar geleden anoniem
  • meer dan 4 jaar geleden M. Lartey Soest Moeder van een meervoudig gehandicapt kind. We hebben lang moeten vechten voordat onze zoon naar Mytylschool mocht.
  • meer dan 4 jaar geleden C. Compeer Etten-Leur Ouder van een kind met een beperking en epilepsie die niet zindelijk is
  • meer dan 4 jaar geleden HM van Draanen Rotterdam
  • meer dan 4 jaar geleden anoniem