Brullende actievoerders def

Politiewerk verdient meer waardering

Na vier jaar op de nullijn (koopkrachtverlies) en een zich voortslepende reorganisatie verdienen politiemedewerkers een motiverende nieuwe CAO, met afspraken over een verbeterde beloning, over het veiliger en gezonder maken van het politiewerk en over een verantwoord loopbaan- en pensioenbeleid.

Burgers van Nederland die het belangrijk vinden dat politiewerk fatsoenlijk beloond wordt.

Dat de minister van Veiligheid en Justitie de Nederlandse politiemedewerkers na vier jaar zonder loonsverhoging een ongekend schraperig aanbod heeft gedaan voor een nieuwe politie-CAO. Hij wil niet of nauwelijks meewerken aan het verbeteren van de beloning van het personeel en alleen als daarvoor andere arbeidsvoorwaarden worden ingeleverd.

De minister om te komen met CAO-voorstellen waaruit duidelijke politieke waardering voor het politiewerk spreekt, in ieder geval voorstellen voor een fatsoenlijke loonsverhoging (koopkrachtbehoud en -herstel), voor het veiliger en gezonder maken van het politiewerk en voor een verantwoord loopbaan- en vroegpensioenbeleid.

16-09-2016
Dick Harte