Pintitie

Pintitie Heuvelland

Vanaf januari 2014 sluit de Rabobank de pinautomaten in Eys, Klimmen, Noorbeek, Reijmerstok, St. Geertruid, Vijlen en Ubachsberg. Wijlre zit vanaf de tweede week van december zonder pinautomaat. De kantoren in Voerendaal, Oirsbeek, Simpelveld, Vaals en Schinveld gaan ook sluiten.

Inwoners van het Heuvelland zijn tegen het feit dat de Rabobank de pinautomaten in onze dorpen sluit.

constateren dat:

De Rabobank wil vanaf januari 2014 de pinautomaten in verschillende dorpen in het Heuvelland sluiten. Volgens de Rabobank worden de automaten te weinig gebruikt, zijn ze te duur en is het moeilijk om ze te beveiligen. Het gevolg is dat mensen in de betreffende dorpen de dupe worden van bezuinigingen bij de Rabobank en niet meer kunnen pinnen in hun eigen dorp. Vooral oudere mensen zijn niet mobiel genoeg om in een ander dorp hun geld op te nemen.

Wij verzoeken dan ook om de geldautomaten in de dorpen Eys, Klimmen, Noorbeek, Reijmerstok, St. Geertruid, Ubachsberg, Vijlen en Wijlre te handhaven zodat iedere inwoner in het eigen dorp zijn of haar geld kan opnemen.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Provincie Limburg
11-12-2016