Petitie tegen het intrekken van IRO (reintegratie) toezeggingen door het UWV

Veel toezeggingen aan werklozen om met hulp van een Individuele Reintegratie Overeenkomst (IRO) een baan te vinden, heeft het UWV door geldnood weer ingetrokken.

PETITIE

Teken deze petitie als uw IRO toezegging is ingetrokken en u het daar niet mee eens bent.

Geef de politiek het signaal dat het intrekken van de IRO toezeggingen door het UWV in strijd is met het vertrouwensbeginsel, een algemeen beginsel van behoorlijk bestuur dat voorschrijft dat een burger erop moet kunnen vertrouwen dat een bepaalde toezegging van een bestuursorgaan ook nagekomen wordt.

Het UWV moet op grond van het vertrouwensbeginsel de IRO toezeggingen nakomen. Het UWV moet financiƫle verantwoording afleggen aan politiek en maatschappij over het ontstaan van de geldnood, waardoor veel werklozen het nu zonder IRO moeten stellen, terwijl zij wel achterblijven met de verschrikkelijke bijwerkingen en verplichtingen van het hebben van een uitkering.

Deze petitie heeft status ingetrokken en is daarom niet ondertekenbaar.

• bijna 4 jaar geleden Sabrina Vermaas Amersfoort ass. woonbeg. mensen met een verstandelijke beperking.
  • ongeveer 4 jaar geleden anoniem