Opzettelijk veroorzaken ouderverstoting strafbaar

1.108 ondertekeningen

Namens alle verstoten ouders in Nederland willen wij vragen om bij het opzettelijk veroorzaken van ouderverstoting de veroorzakende ouder te straffen door het recht op (kinder)alimentatie stop te zetten. of de kinderen uit huis te plaatsen en te plaatsen bij de verstoten ouder.

Verstoten ouders, stiefouders, grootouders, tantes, ooms, neefjes en nichtjes in Nederland

constateren dat:

dat de regering de mogelijkheid in stand houdt, dat een verzorgende ouder de mogelijkheid houdt om een andere ouder en zijn naaste, pijn te doen via de kinderen, Er zijn in Nederland veel ex-partners die kwaadspreken over de andere ouder tegenover de kinderen, en er door kwaadsprekerij voor zorgen dat de band tussen de kinderen en de andere ouder verbroken wordt. BJZ, AMK en de RvdK doen hier niets aan en erkennen dit probleem niet.

de regering om hier wettelijke maatregelen tegen te nemen, en erop toe te zien dat deze regels ook worden nageleefd door BJZ, AMK, RvdK en de rechtbanken, Ook willen wij verzoeken om verzorgende ouders die ouderverstoting veroorzaken, te straffen, door bijvoorbeeld de kinderen,zoals nu al wettelijk bepaald is, bij de niet verzorgende ouder te plaatsten. en wanneer dit niet mogelijk is, het recht op (kinder)alimentatie af te nemen.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

05-06-2016
Ingetrokken