Onverantwoord besluit om Domus+ voorziening naast school voor speciaal onderwijs

Domus+ is een daklozenopvang voor een extreem moeilijke groep daklozen die licht verstandelijk beperkt is, met psychiatrische problemen kampt en langdurig verslaafd is. De opening brengt ernstige risico’s met zich mee waardoor we de veilige schoolomgeving, die de leerlingen zo hard nodig hebben, niet kunnen garanderen

De Ouderadviesraad van Altra College Bleichrodt

Veel leerlingen van Altra College kunnen niet adequaat omgaan met onverwachte situaties en zijn gevoelig voor experimenteren met genotsmiddelen. Er is groot risico op incidenten, angsten en het ontstaan van een dealersplek bij de school. De doelgroep van Domus is extreem moeilijk (verslaafd, psychiatrische problemen, licht verstandelijk beperkt, agressief) een open 24uursvoorziening waar de cliënten open mogen gebruiken brengt voor de leerlingen te veel risico’s met zich mee.

Altra gaat nog verder in gesprek met Arkin en het Leger des Heils. Doordat de Domus+ op zeer korte termijn haar deuren zal openen (24 juli aanstaande) voelt de ouderadviesraad zich naar de leerlingen en ouders toe verplicht om direct verdere actie te ondernemen. Zodat hopelijk meer ruimte ontstaat om dit proces zorgvuldig gezamenlijk te doorlopen en op juiste gronden keuzes te maken. We vragen u steun hierbij.

03-10-2016
Ouderadviesraad Altra