Onderdoorgang Rijksmuseum moet uitsluitend voor voetgangers toegankelijk zijn!

1.088 ondertekeningen

De onderdoorgang van het vernieuwde Rijksmuseum Amsterdam moet geheel ter beschikking komen van het voetgangersverkeer en bezoekers van alle musea! De terreur van de Amsterdamse fietserslobby moet afgelopen zijn. Het Rijksmuseum moet een entree en visitekaartje voor de stad zijn. Weg met de tweewielers daar.

ondersteunen het Rijksmuseum Amsterdam in haar streven de onderdoorgang tweewielervrij te maken!

constateren dat:

Een nationaal museum met internationale allure en aantrekkingskracht moet een entree hebben die daar bij past. Een entree die ook de toegang tot het Museumplein een waardige en veilige maakt. Waar je je als tourist kunt overgeven aan je vergapen aan dat prachtige gebouw zonder gevaar voor botsingen met haastige fietsers!

Wij verzoeken alle bevoegde instanties verder te kijken en te luisteren dan naar de fietserslobby. Een degelijke en veilige fietseroversteek te maken met stoplichten rechtstreeks van de Stadhouderskade naar de Jan Luykenstraat en daarmee alle argumenten om de fietsers hun "snelweg" te laten behouden ter zijde te kunnen leggen! Het Rijksmuseum moet een waardige en veilige entree kunnen eisen voor het Museumplein en haar Musea!

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Amsterdam Zuid
30-04-2016