Omar moet blijven

Omar woont hier sinds 2008. Omar heeft geen binding met het onveilige Irak, waar hij vandaan komt. Nederland is het enige Vaderland dat hij kent. Door de strenge toepassing van het Kinderpardon dreigt hij te worden uitgezet. Dit mogen we niet toelaten, teken de petitie!

klasgenoten van Omar en iedereen die begaan is met kinderen die Nederland dreigen te worden uitgezet

dat Omar, die al zes jaar in Nederland woont, geworteld is in onze samenleving. Hij is een zeer prettige leerling voor klasgenoten en leerkrachten, is enorm goed in rekenen en spreekt vloeiend Nederlands. Zijn droom is om te gaan studeren en/of uit te komen voor het Nederlands elftal. Omar heeft geen enkele binding met Irak, waar hij vandaan komt. Het is daar niet veilig voor hem. Omar hoort hier; hij kent geen ander Vaderland dan Nederland.

de Staatssecretaris van Justitie, Zijne Excellentie Mr. F. Teeven om de regels omtrent het Kinderpardon ruimer toe te passen en wij verzoeken de Staatssecretaris gebruik te maken van zijn discretionaire bevoegdheid en Omar en zijn familie een verblijfsvergunning te verlenen, hetgeen hij in gelijke gevallen als Omar, eveneens heeft gedaan.

Staatssecretaris
19-08-2016