Kaart 2 benedulux

Nieuwe staat Benedulux

Wij (het zuiden van Nederland) willen ons samen met gebieden van Vlaanderen en Duitsland ons voegen bij Luxemburg.

verwachten ondertekenaars uit de zuidelijke helft van Nederland.

Het plan om Luxemburg en gebieden uit Nederland, België en Duitsland samen te brengen onder één enkele staat, dient er voor om de gebieden in een nóg grotere solidariteit te laten samenwerken. Zowel de handelseconomie én de kenniseconomie hebben in deze gebieden een grote potentie en met behulp van de samenwerking van deze gebieden kan er voor gezorgd worden dat deze potentie ook daadwerkelijk wordt behaald.

Wij verzoeken dat er een referendum wordt gehouden in de zuidelijke helft van Nederland, waarin wordt gevraagd of dit gebied bij Luxemburg moet horen. Als de meerderheid bij het referendum in dit gebied, en bij bijbehorende referendums in de Duitse en Belgische gebieden en in Luxemburg wordt behaald, dan verzoeken wij dat wij samen met deze stukken grond een nieuwe staat mogen vormen.

15-04-2016
Richard Mous