Nee tegen dierproeven voor commercieël gewin

Veel mensen denken dat er alleen maar dierproeven worden gedaan om levens te redden. Het is echter ook zo, dat ze veel worden gedaan om de verkoop van bepaalde producten te bevorderen! Dit moet stoppen! Het kan namelijk ook getest worden met behulp van menselijke vrijwilligers en/of met computermodellen!

Iedereen die een hart voor dieren heeft.

dat er nog veel onnodige dierproeven worden gedaan, voor commercieel gewin (bijvoorbeeld voor yoghurt waar je een mooiere huid van zou krijgen of drankjes die je weerstand zouden verhogen). Dit is onacceptabel, omdat dieren ook waarde hebben en kunnen lijden! Daarnaast is het zo, dat dieren heel anders op bepaalde stoffen kunnen reageren dan mensen!

Alle dierproeven die worden gedaan voor gezondheidsclaims te verbieden. Niet alleen in Nederland, maar binnen de hele Europese Unie. Er is al een verbod op het testen van cosmetica op dieren. Dus is het heel hypocriet dat onnodige dierproeven als deze wél mogen!

Europees Parlement
01-03-2016