Nederlandse banken neem uw maatschappelijke verantwoordelijkheid bij oplichting

Bij internetoplichting hebben alle banken hun verantwoordelijkheid te nemen. ZEKER de bank waar de oplichter een rekening heeft die hij/zij hiervoor gebruikt. ALLEEN gedupeerden WIJZEN op aangifte doen, daarna helemaal ... NIETS. Zoals nu de praktijk bij de meesten is. Lekker makkelijk! TEKEN de petitie om de overheid te vragen de banksector te dwingen hun gedupeerde klanten te helpen i.p.v. de oplichter te beschermen.

Net als wij ook verontwaardigd? Ook opgelicht? Ook afgescheept met privacy 'voorwaarden'? Vind je ook dat banken bij oplichting zich 'LEKKER MAKKELIJK' opstellen? En ook dat actie nodig is? Ben jij, net als wij, verontwaardigd?

Wij zijn OPGELICHT door Toys4boysOutlet webshop die hierbij zijn ING bankrekening gebruikte en wij zijn ook verontwaardigd over de rol van de bank in deze gang van zaken.

Wat doen de Nederlandse bank(en), bijv. de Oranje bank v/d Leeuw gedupeerden hun geld terug te laten krijgen? Onze ervaring is dat een bank op internet gedupeerden wel actief benadert en de weg wijst richting aangifte doen, en meegeeft dat het belangrijk is de aangifte hen te sturen. Maar daarna lijkt deze registratie van de aangifte te verdampen in een groot cilindrisch archief. Aangifte doen heeft zo geen enkele zin. Het moet anders. Het kan anders. Zie bijv. PayPal en Visa die actief optreden tegen de oplichter en hun (gedupeerde) klanten helpen. Zij stellen hun klanten zelfs VOLLEDIG schadeloos.

Het kan dus nu al, zo blijkt uit het handelen van PayPal en Visa...

Wanneer we de Nederlandse bank(en) waar wij mee van doen hebben/hadden benaderen krijgen we steevast een verwijzing naar een voorwaarde waardoor de bank (helaas) niets kan doen. Nederlandse banken, ook dus de Nederlandse Bank (als toezichthouder) neem uw verantwoordelijkheid en sta op voor uw klanten, en DOE wat u WEL KAN DOEN. Goede zorg naar klanten zorgt voor continuïteit.

Overheid, 'help' de banken GELOOFWAARDIG te zijn en DOEN als ze BELOVEN in de reclames.

Overheid, dwing de Nederlandse bank(en) met wetgeving dat zij in hun handelen zich laten leiden dat zij bestaan doordat en voordat zij er zijn voor klanten en niet voor zichzelf.

Overheid, minister, kom met wetgeving om de banksector te dwingen gedupeerden van oplichting te helpen in het schadeloos stellen i.p.v. de oplichter te helpen het geld te behouden.

14-05-2016
Am Visser