603944 449546768415318 605486734 n

Nederland moet de aanvallen van Israël op Gaza openlijk verwerpen tegengaan

Israël mag dan wel een bondgenoot zijn, het blijft een staat dat mensenrechten schendt. De Nederlandse regering zou zich moeten inspannen om de aanvallen van de Israëlische regering op Gaza te doen stoppen. Dit met het oog op begrip voor de uit wanhoop ontstane verdedigingsacties van de Palestijnen.

Wij, burgers van Nederland die staan voor veiligheid van ieder mens, dus ook die van de Palestijnen!

Waar de Nederlandse regering andere landen al lang zou hebben aangesproken, steunt het de Israëlische staat door dik en dun, ook wanneer deze mensenrechten schendt. Als land dat zich profileert als bolwerk van vrijheid en mensenrechten is het ongepast om dit soort vergeldingsacties van Israël ongestraft door te laten gaan. Wij Nederlanders willen niet verantwoordelijk zijn voor het bloed van de vele burgerslachtoffers die vallen door dit conflict.

Ons verzoek aan de Nederlandse regering is om begrip te tonen voor de Palestijnse burgers en zich daarom in te spannen om deze acties van Israel te stoppen. Ook willen we dat de Nederlandse regering deze acties openlijk verwerpt.

01-12-2016
Kas?m Tekin