Nederland mag geen militaire bijdrage leveren in Syrië, Iran en/of Noord-Korea

Nederland is miljarden Euro's aan het bezuinigen en Syrië, Iran en Noord-Korea vormt geen directe bedreiging voor de Nederlandse veiligheid. Er is geen geld om oorlog te gaan voeren. Indien de NAVO overgaat tot een aanval op Syrië, Iran of Noord-Korea, dient Nederland hier niet aan mee te doen.

Inwoners van Nederland

constateren dat:

Dat Nederland al enkele malen mee heeft gedaan in oorlogen (Irak en Afghanistan), wat ons miljarden Euro's heeft gekost. Nu Nederland diep in een economische crisis zit, kunnen we ons geen militaire bijdrage in welk land dan ook veroorloven, zolang er geen sprake is van een aanval op Nederland. Echter, de NAVO stuurt duidelijk onder leiding van de VS en Frankrijk aan op een militair treffen met Syrië, Iran en Noord-Korea.

dat, indien de NAVO wenst over te gaan tot een aanval op Syrië, Iran en/of Noord-Korea, dat Nederland besluit niet mee te doen met militaire operaties, in welke vorm dan ook. Niet tijdens de oorlog en ook niet in de (handhavings)periode na afloop van de oorlog. Nederland moet op dit moment vele miljarden bezuinigen, een oorlog of militaire bijdrage is veel te duur en levert geen enkele Euro op. Nederland moet eerst zichzelf op de rit krijgen.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Kabinet
29-07-2016