Mensen met een verstandelijk beperking

In Nederland zijn naar schatting 5000 verstandelijk gehandicapte homo’s en lesbo’s. Mensen met een verstandelijke beperking zijn er in alle soorten en maten. Sommigen wonen begeleid zelfstandig. Ook deze mensen hebben recht om hun zelf te zijn. Soms weten begeleiders niet hoe ze er mee om moeten gaan.

PETITIE

bezorgde Nederlanders,
willen ook dat deze mensen hun zelf kunnen zijn in een zorginstelling

dat verstandelijk gehandicapten hun eigen leefwereld niet kiezen. De homo’s en lesbo’s onder hen leven vaak in een kleine omgeving zonder rolmodellen en steun. Gebrek aan geld en personeel zorgen er voor dat verstandelijk beperkten die van begeleiding afhankelijk zijn, nauwelijks nog naar bijeenkomsten met andere homoseksuelen kunnen gaan

Dat de begeleiders, meer training krijgen op het gebied van homoseksualiteit en voorlichting. Ook verzoeken wij dat er een ontmoetingsplek kan komen op de zorginstelling waar hij of zij verblijven, waar ze soortgenoten kunnen ontmoeten die ook homoseksuelen gevoelens hebben.

Deze petitie heeft status ingetrokken en is daarom niet ondertekenbaar.

• bijna 3 jaar geleden anoniem
  • bijna 3 jaar geleden mario meeldijk Ermelo Begeleider