Meer veiligheid in ruil voor minder lastenverlichting

Het is van cruciaal belang dat er meer geld gaat naar de veiligheidsdiensten in Nederland. De aanslagen in Parijs maken dat op een vreselijke manier duidelijk. Geld hiervoor is beschikbaar wanneer een deel van de voorgenomen 5 miljard lastenverlichting hiervoor wordt gebruikt,

Nederlandse staatsburgers die veiligheid belangrijker vinden dan lastenverlichting

Dat de dreiging van terroristische aanslagen steeds reƫler wordt, getuige de vreselijke aanslagen in Parijs op 13 november 2015. Om dergelijke aanslagen in Nederland te kunnen voorkomen moeten onze veiligheidsdiensten de beschikking hebben over voldoende mensen en middelen. Op dit moment is dat niet het geval omdat er onverantwoord veel bezuinigd is op de veiligheidsdiensten AIVD en MVD in Nederland.

Het kabinet om een deel van de voorgenomen lastenverlichting van 5 miljard euro vrij te maken voor het beter uitrusten van onze veiligheidsdiensten met mensen en middelen om te kunnen voldoen aan het niveau van beveiliging dat vereist is. Wij verzoeken dit omdat wij het investeren in onze veiligheid belangrijker vinden dan een investering in lastenverlichting.

Kabinet
14-02-2016