Meer geld voor de ouderenzorg

Verpleeghuis_jpg_563682d

De ouderenzorg komt tekort, veel tekort. Het is schrijnend Het komt zelfs voor dat afhankelijke bewoners in tehuizen niet meer buiten komen en hoogstens 1x per week worden gedoucht. En dit zijn nog maar 2 kleine voorbeelden van het gevolg van het personeelstekort door bezuinigingen in de ouderenzorg.

PETITIE

Zorgverleners en zorgvragers, en ieder die daar mee te maken heeft, in verzorgings- en verpleeghuizen.

dat het niet zo kan doorgaan in de ouderenzorg, en dan met namenverpleeghuizen. Dit gebeurt: 1x per week douchen (weinig tijd? collega ziek? niet douchen vandaag. ). Zeer weinig activiteiten. Nooit naar buiten als er geen familie komt. Weinig persoonlijke aandacht voor de zorgvragers. Geen tijd iedereen op tijd naar de wc te helpen. Geen tijd om nagels, haren, enz te doen. Geen tijd voor de zorg die deze mensen zo hard nodig hebben en bovenal verdienen.

Deze zijn zo simpel, wat meer geld om wat meer personeel aan te nemen ( misschien eens wat minder voor de directeuren van de huizen ) zodat we onze ouderen, en vooral de dementerende ouderen op een humane manier kunnen verzorgen. Dat is het enige.

Deze petitie heeft status ingetrokken en is daarom niet ondertekenbaar.

• ongeveer 3 jaar geleden Anneke Berkepies Roden
  • ongeveer 3 jaar geleden lieneke oldenburger oss brabant
  • meer dan 3 jaar geleden anoniem
  • meer dan 3 jaar geleden Sandra Kusters Sint Oedenrode
  • meer dan 3 jaar geleden anoniem
  • meer dan 3 jaar geleden Mevr. van Meer-Krijnen Roosendaal Moeder van 3 kids
  • meer dan 3 jaar geleden jolanda de mooij Voorhout verpleegkundige en auteur boek zorg naar eer en geweten
  • meer dan 3 jaar geleden C.J.L. Hoogerheide Capelle aan den IJssel Initiatiefnemer van het project "Wie zorgt er straks voor mij?"
  • meer dan 3 jaar geleden Mila Gouwe Dieren
  • meer dan 3 jaar geleden Martine Koolstra Dieren Verzorgende I.G. in verpleeghuis