Ontheknees

Maak van vrijwilligerswerk geen verkapte vorm van slavernij

1.031 ondertekeningen

De Nederlandse regering gaat té ver met het vrijwilligers verplicht inzetten; het vervangen van plekken die eigenlijk betaald moeten zijn, en hier mensen als vrijwilliger met behoud van uitkering voor inzetten, kan naar mijn eer en geweten gezien worden als een verkapte vorm van slavernij!

Wij, en een ieder die het met deze petitie eens is.

constateren dat:

Maak van vrijwilligerswerk geen verkapte vorm van slavernij! Wij willen dat vrijwilligerswerk van de waarde en waardering blijft die het verdient! ‘Vrijwillig’ is niet vrijblijvend, echter verplichten van dat wat een vrijwillige inzet zou moeten zijn, is pure uitbuiting en dat mag niet gebeuren! Vrijwilligerswerk krijgt een slechte reputatie; zelfs bepaalde organisaties die in het belang van vrijwilligers zijn, werken hier [onbewust] aan mee.

Ons verzoek is om het volgende grondig te onderzoeken en deze ontwikkeling tegen te gaan. Om te stoppen met het inzetten van vrijwilligers op plekken waar principieel een betaalde kracht geplaatst zou moeten zijn; dit is de essentie van het probleem, menen wij, en dat is een vorm van verkapte slavernij en dus strafbaar bij de wet!

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

01-12-2016
Ingetrokken
Astrid van Ostaijen

Actie gewenst! Deze wet màg er niet doorheen!

Actie gevraagd lieve mensen! Wij kunnen het niet alleen, maar deze participatiewet mag geen doorgang krijgen! Zie bericht hieronder, de tijd dringt! Teken en verspreid de petitie onderneem actie, sluit u aan bij een van de organisaties en vereen onze krachten!!! http://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/nieuws/klijnsma-stuurt-participatiewet-naar-rvs.9012392.lynkx#.UVhn5PhlRjw.twitter   .

31-03-2013

Eindhoven: dwangarbeiders in verzet

http://www.doorbraak.eu/?p=12833#more-12833    Doorbraak verzet zich tegen dwangarbeid voor uitkeringsgerechtigden, en probeert de ervaringen en het verzet van de dwangarbeiders op te tekenen.   Eerder kwamen al verhalen naar buiten uit:- Amsterdam- Deventer- Eindhoven- Helmond- Hoogeveen- Leiden- Vlissingen Wil je ook je verhaal kwijt? Mail dan naardwangarbeid@doorbraak.eu. We kennen uit eigen ervaring de repressieve sfeer die er kan heersen op en rond de dwangarbeidplaatsen.

+Lees meer...

Daarom brengen we vanzelfsprekend alleen verhalen naar buiten waar jij expliciet toestemming voor geeft.

21-02-2013

Thuiszorgers verdrongen door bijstand

Hoe wordt hier toch, aan beide fronten, zowel de cliënten als de werknemers, met mensen omgegaan, in dit 'mensenwerk'.... Is dit nog wel werk dat geleidt wordt door mensen? Mensen, directie van deze zorginstelling, die wat dat aangaat, inclusief meneer Florijn, en zelfs een zorgbestuurder, alléén maar met cijfers omgaan? Hoe triest wil je het hebben?    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3369425/2012/12/28/Thuiszorgers-verdrongen-door-bijstand.dhtml?utmsource=scherm1&utmmedium=button&utmcampaign=Cookiecheck<a href="http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3369425/2012/12/28/Thuiszorgers-verdrongen-door-bijstand.dhtml?utmsource=scherm1&utmmedium=button&utmcampaign=Cookiecheck">javascript:mctmp(0);.

22-01-2013