Maak een vuist tegen privacyschending

Nu Whattsapp is gekocht door Facebook is het nu voor iedereen nog duidelijker dat de overheid en global companies ons niet serieus nemen en gewoon doorgaan met het verzamelen van persoonlijke gegevens. Dit moet stoppen!

Wie deze petitie ondertekent draagt bij aan een tegenbeweging om privacy te beschermen.

Wij constateren dat; - er te lang op globaal niveau gezwegen is over afluisterpraktijken en dat persoonsgebonden informatie wordt gebruikt om een "hoger' doel te bereiken. Dit "hogere" doel kan zijn; potentieel terrorisme te volgen en het "gericht" verkopen van diensten of producten. - er te makkelijk wordt omgegaan met wat we wel en niet willen zien of laten zien - er op structurele wijze ons recht op privacy wordt ondermijnd en geschonden.

Hierbij verzoeken we de Europese Ombudsman en de Nederlandse overheid om helder en gedegen te onderzoeken en te her bepalen of de privacy, zoals beschreven in de grondwet, niet geschonden of overschreden wordt. We eisen dat totdat er duidelijke regelvoering binnen de Europese Unie over uitwisseling van persoonlijke gegevens en gerelateerde gegevens via sociale media tot het maximale beperkt wordt.

Europese Ombudsman
23-05-2016