Laat tienermoeders niet vallen!

Steady moet per 1-1-2012 na 15 jaar zijn deuren sluiten door de bezuinigingen. Steady is de plek waar jonge ouders vanuit heel Nederland binnen kunnen lopen, elkaar kunnen ontmoeten, gratis spullen kunnen halen, eigen zaken kunnen regelen met of zonder begeleiding en al hun vragen kunnen stellen.

tienermoeders, tienermoedersorganisaties, beroepskrachten en andere bij tienermoeders betrokkenen

Steady is de grondlegger van organisaties voor tienermoeders. Tienermoeders krijgen veel te maken met bijkomende problemen. Hierdoor is het van belang dat er organisaties zijn die de tienermoeders in een zo vroeg mogelijk stadium ondersteunen en deze problemen kunnen signaleren en oppakken.Problemen zoals schooluitval en niet deelnemen aan de maatschappij kunnen voorkomen worden.

Bezuinigen op tienermoeders,is bezuinigen op gemiste kansen

Het kabinet en gemeenten af te zien van de bezuinigingen op tienermoeders en het landelijke informatie en expertise centrum Steady, die er voor zwangere meiden en jonge ouders in de leeftijd van 12 tot en met 23 jaar is, open te houden.

Rotterdam
09-02-2016