Jan Pietersz. Coen op zijn rechtmatige plek

Jan_pieterszoon_coen

Jan Pietersz. Coen heeft veel voor de VOC en derhalve voor Nederland betekend. De 17de-eeuwse maatschappij waarin hij de belangen van Nederland behartigde was hardvochtig; het leven in het Oosten was voor blanken levensgevaarlijk. Door Coen weg te moffelen verliezen we een stukje identiteit!

PETITIE

Nederlanders, die ons land aan de zee hebben ontworsteld, en van horizon tot horizon hebben gevaren,

dat met het niet terug plaatsen van het standbeeld van Jan Pietersz. Coen onze identiteit wordt verloochend. Zoals elk land hebben ook wij onze geschiedenis, en deze dienen wij te eren en te herinneren. Geschiedenis is nooit zwart of wit, en nooit slecht of goed. Het heeft ons gemaakt wie we zijn, en ons een levensstandaard geschonken. Een standaard die door velen buiten Nederland wordt gezocht. Hier mogen we trots op zijn.

de gemeente Hoorn het standbeeld van Jan Pietersz. Coen in ere te herstellen en terug te plaatsen.

onderteken de petitie Jan Pietersz. Coen op zijn rechtmatige plek.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • meer dan 2 jaar geleden Rob van den Berg Hoorn
  • meer dan 2 jaar geleden serieus, anders denk je ff na voordat je een nieuwe petitie start over hetzelfde onderwerp LOOOOOOOOOOSER Je moeeeeeeeeeeeder
  • meer dan 2 jaar geleden Nico van Horn Amsterdam Historicus
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden FM Wiggers Hoorn /Coenstad Ondernemend en fier op de geschiedenis van onze mooie VOC Coenstad!
  • meer dan 2 jaar geleden Zie link http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/09/petitie_voor_jp_coen.html
  • meer dan 2 jaar geleden ZIE ZELFDE PETITIE MET AL MEER STEUN
  • meer dan 2 jaar geleden ZIE ZELFDE PETETIE http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/09/petitie_voor_jp_coen.html
  • meer dan 2 jaar geleden TRUDY ENTIUS HOORN