Images 3

In de Friese Meren moet iedereen kunnen zwemmen

In een zo waterrijke gemeente als de Friese Meren - en dat geldt zeker voor Lemmer en omstreken - is de zwemkunst machtig zijn, van uitermate groot belang. Ook voor mensen met lage inkomens moeten zwemlessen en zwemmen als nuttige lichaamsbeweging mogelijk blijven.

Wij roepen een ieder op, zowel gebruikers van het zwembad als diegenen die ook de publieke zaak aan het hart gaat, deze petitie te onderschrijven.

Linda Schippers Alberdina Koornstra-Akkerman en alle medestanders

Met veel hogere tarieven gaat het maatschappelijk nut van het zwembad verloren, zo ook de prioriteit bij les-en schoolzwemmen, doelgroep- en verenigingszwemmen. Nu al zijn de gevolgen -minder betalend publiek- door de opgevoerde, marktconforme tarieven merkbaar, wat zeker ook het voortbestaan in zijn huidige vorm in gevaar brengt. Opleuken met palmen e.d. mag niet ten koste gaan van genoemde prioriteiten.

Het geld dat de gemeente in het zwembad steekt moet nuttig gebruikt worden, opdat het een zwembad voor iedereen blijft.

De Fryske Marren
04-07-2016