Nieuwe logo februari 2011 1

Ik steun Tegenkracht: sportmedische begeleiding voor kankerpatienten

2.125 ondertekeningen

Stichting Tegenkracht roept minister Schippers van VWS en de zorgverzekeraars op sportmedische begeleiding voor kankerpatiënten op te nemen in de basisverzekering zodat kankerpatiënten verantwoord kunnen sporten.

Kankerpatienten en hun naasten, behandelaars en begeleiders

constateren dat:

-In Nederland krijgen 90.000 mensen per jaar de diagnose kanker. Een kwart van deze mensen geeft aan medisch verantwoord aan sport te willen doen. - Voor sportief revaliderende kankerpatienten is niets structureel geregeld. Laat staan gefinancierd. -Stichting Tegenkracht biedt daarom het sportplan op maat, maar is qua organisatie en in financieel opzicht te klein om deze dienstverlening te financieren.

Het ministerie op te staan voor deze groeiende groep kankerpatienten. Structurele financiering en dienstverlening voor kankerpatiënten want het kan niet zo zijn dat wij de kankerpatiënten in hun sporthemd laten staan. Wij willen ons samen met u inzetten om ervoor te zorgen dat het sportplan op maat van Stichting Tegenkracht wordt opgenomen in de basisverzekering.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

minister
15-12-2020
Matijs Jansen
Organisatie:
Tegenkracht, stichting kanker en sport