Bus nee

Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV) busbaan tussen Huizen en Hilversum

3.191 ondertekeningen

Het plan van de provincie is een nieuwe onnodige snelbus over een schadelijke busbaan aan te leggen tussen Huizen en Hilversum. Kosten 100 tot 120 miljoen euro. Onnodig want er rijdt al een snelbus, lijn 320. en deze snelbus bedient de meeste reizigers zonder overstap naar waar zij moeten zijn.

Inwoners en ondernemers van Blaricum, Hilversum, Huizen, Eemnes, Laren, en Naarden.

constateren dat:

Geldverspilling van meer dan 100 miljoen in tijden van crisis en bezuinigingen op OV. Schade aan woongemeenschappen in meerdere gemeenten en groen, o.a. beschermde Ecologische Hoofdstructuur. Dat de busbaan niet geschikt is voor de randvoorwaarde van LightRail. Dat de bus niet rijdt naar een hoofdbestemming. De groei van reizigersaantallen is bijgesteld van 12000 naar ca 7400/dag. Geen maatschappelijke steun zoals het protest gemeente Blaricum.

De leden van gedeputeerde staten van de Provincie Noord-Holland en de raadsleden in de gemeenteraden van Hilversum, Naarden, Eemnes, Laren en Huizen, te kiezen voor leefbaarheid en natuurbehoud en de HOV tussen Huizen en Hilversum per direct te stoppen.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Provincie Noord-Holland
15-03-2016
Ingetrokken
Martina Neff
Organisatie:
www.busbaannee.nl

Petitie overhandigd op vrijdag 20 september 2013

Deze petitie is op vrijdag 20 september 2013 overhandigd op het raadhuis aan de jarige burgemeester Pieter Broertjes. 2300 handtekeningen uit Huizen, Blaricum, Laren en Hilversum.

+Lees meer...

Zie De Gooi- en Eemlander of RTV-NH.

Op 16 oktober 2013 heeft een meerderheid van de Hilversumse gemeenteraad ingestemd met het besluit. Zie Dichtbij.nl.

Er is nu een nieuwe petitie gestart tegen de vrije busbaan door Huizen en meerijvariant langs het Merk. Zie geenbusbaandoorhuizen.petities.nl.

07-01-2016